Környezetvédelemi szempontok, a háztartások költségvetésének újratervezése, a taxira fordított összeg csökkentése – ezek az autóbérlés új formájának legfontosabb előnyei. Külföldön ez már egy fejlődő üzletág, nálunk jelenleg csak az Avalon nyújt ilyen szolgáltatást.
Bécsben a Car2Go, a Daimler leányvállalata 2 éve indult, de Németországban és az Egyesült Államokban is elérhető a benzines és elektromos kisautókra épülő rendszer. 32 városban vannak most jelen a világon, Berlin a rekorder, ott 1200 benzines és elektromos Smart várja, hogy elvigyék egy körre. A cég egyelőre nem nyereséges, a carsharing külföldön sem vált (még) tömegjelenséggé, az ügyfelek többsége fiatal városi értelmiségi, mobilisak, mégsem akarnak saját autóra pénzt fordítani. A bécsi Car2Go-nál 19 euróért kapunk egy ügyfélkártyát, a percdíj 31 eurocent, ha megállunk kis időre, csökken a traifa. 2 órás furikázásunk átszámítva kb. 10 000 Ft-ba kerül, ami az osztrák átlagfizetéshez mérten egyáltalán nem horribilis összeg.
Franciaországban is az említett társadalmi igény hívta életre az Autolib’ Parist még 2011-ben, villanyautóik 9 euró/30 perces tarifával vehetők igénybe. Bár nem nagy teljesítményű szuperkocsikról van szó, ez a pici járgány is elvisz, ahova szeretnénk, könnyű parkolni és nem kell benzinre költeni, a percdíj az összes költségünk. Akinek persze nagyobb autóra van szüksége, az a DriveNow szolgáltatónál keresgélhet, Németországban, Londonban és Bécsben is vannak bérautóik, akár BMW X1-es-t is kölcsönözhetünk. Az autókat a Párizs belvárosában található gyűjtő-töltőpontokon lehet átvenni és otthagyni. 60 000 user van jelenleg a rendszerben, 80 000 felhasználóval már profitabilissá válna a vállalkozás. A gyűjtőállomásokat a közlekedési csomópontokba helyezték, így könnyű átpattanni a metróról egy autóba, autóból buszra, útvonalunkat tudjuk úgy alakítani, hogy a legkevesebb holidő teljen el két átszállás között. Reméljük, hogy a BKK-nál előkészítő szakaszban lévő carsharing projekt hasonlóan életképes elképzelésekre épül.
forrás: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2015/02/20/nem_kell_tobbe_sajat_auto/
érdekes
Comments are currently closed.