8 tévhit a GPS nyomkövetéssel kapcsolatban – 1. rész

A GPS nyomkövetés bevezetését nem mindenki támogatja, ellenvetéseiket ésszerű feltevésekkel magyarázzák. Azonban a valós tapasztalatok, amelyekről a felhasználók mesélnek, egy teljesen más, sokkal pozitívabb képet festenek a technológiáról. Minden “mítoszt” a listán egy valós felhasználó válasza követ, amelyet a saját tapasztalatai alapján írt. Az adatokat a Navtrak GPS szolgáltató biztosította és egy független harmadik fél gyűjtötte össze.

inetrack vilag-01

Első mítosz: “Nincs szükségünk GPS nyomkövetésre, mert megbízunk az embereinkben.”

A GPS nyomkövetés nem arról szól, hogy megfigyeljük az alkalmazottak minden lépését, hanem a megfigyelési költség és az eredménytelenség csökkentéséről. A GPS nyomkövető rendszerek bizonyítottan csökkentik az üzemanyagra és karbantartásra elköltött összegeket, növelik az útvonaltervezés és a diszpécserszolgálat hatékonyságát, biztonságot nyújtanak a sofőrnek, valamint növelik a válaszok gyorsaságát és pontosságát az ügyfelek kérdéseire.

Második mítosz: “Minden sofőrünk kilép, ha áttérünk a GPS nyomkövetésre.”

Több ezer ügyféltapasztalat cáfolja ezt a hiedelmet. Valójában miután az alkalmazottak megismerik a GPS nyomkövetést, erre támaszkodnak több dologban is, például amikor útvonaltervezésről, országúti támogatásról vagy a munka időben elvégzett igazolásáról van szó. A legtöbb esetben a GPS nyomkövetés megszünteti az időigényes papírmunkát és biztonságot nyújt a sofőrnek és a rakománynak egyaránt. “Az embereink nagyon jól alkalmazkodtak a rendszerhez. Senki nem távozott emiatt és most már kezdik észrevenni mennyire a hasznukra válik.” – mondta Clay Phillips, a Ross & Witmer elnöke.

valt01

Harmadik mítosz: “A GPS nyomkövető rendszereket nehéz beszerelni és használni.”

A legtöbb flottakövető rendszer ugyanazzal az alap összetevőkkel rendelkezik: GPS eszköz beszerelése minden járműbe és egy felhasználói felület, ami elrendezi és megjeleníti az összegyűjtött információkat. A beszerelés és a rendszerek használata is egyszerű. Egy tisztességes, tapasztalt értékesítő azért dolgozik a flottamenedzserekkel, hogy

  • minél zökkenőmentesebben valósítsa meg a flottamendzsment megoldásait.
  • értelmezze a rendszer adatait és javítsa a hatékonyságot.
  • biztosítsa az értelmes és elérhető technikai tanácsokat annak érdekében, hogy megválaszolja a szolgáltatással kapcsolatos kérdéseket.

Negyedik mítosz: “A GPS nyomkövetés felesleges. Elég jól tudom követni a flottát mobiltelefonok segítségével.”

Habár kommunikáció szempontjából hasznosak, a mobiltelefonok/kézi nyomkövetők nem tudnak használható információt biztosítani a flottamenedzsereknek, mint például valós idejű járműpozíció, motor státusz, a megállások és állással töltött idő és más értékes számok, mint például távolság, üzemanyagfogyasztás vagy gyorsulási minták. A mobiltelefonokat/kézi nyomkövetőket könnyen ki lehet kapcsolni, elejteni/összetröni vagy otthon felejteni. Még ha jól is működnek, a mobiltelefonok inkább embereket követnek, mint mozgó eszközöket. “Kézi nyomkövetőeszközzel képtelenek voltunk járműveket követni. Volt rá példa, hogy az alkalmazottak egyszerűen csak kikapcsolták a telefonjukat. Amikor kikapcsolt állapotban van, nem lehet teherautókat követni. A rendszer teljesen haszontalanná válik.” – mondta John Boucher, a Boucher Ingatlan alapítója és tulajdonosa.

forrás: www.government-fleet.com

hasznos, inetrack , , , , ,

Comments are currently closed.