Indulhat az Egységes Segélyhívó Rendszer

Akár még ebben az évben átadásra kerülhet az európai színvonalú Egységes Segélyhívó Rendszer (ESR). Az új, komplex informatikai központ segítségével gyorsabban érkezhet a segítség.

A projekt célja, hogy a 112-es számra beérkező segélyhívások a lehető leggyorsabban kiszolgálásra kerüljenek, és a segítség a bejelentést követően akár 15 percen belül megérkezzen a helyszínre.

Az ESR az Európai Únió támogatásával, mintegy 10 milliárd forintos keretből valósulhatott meg. Az európai színvonaló új rendszer valós idejű kapcsolatot tud tartani a lakosság és a készenléti szervek között, segítve ezáltal a mentést. Bevezetésének legfontosabb előnye, hogy a készenléti szervek munkája összehangoltabbá és összességében gyorsabbá válik. Felértékelődik tehát a GPS alapú helymeghatározás és a mobil eszközök jelenléte.

Forrás: MTI

A mentésben, és az események kezelésében résztvevők a Huaewi által szállított mobil eszközökön információkat küldenek a központnak, ezáltal lehetővé válik, hogy az esemény a bejelentéstől a megoldásig utólag is nyomon követhető maradjon. A rendszer SMS, MMS üzenetek fogadására is fel van készítve.

Forrás: Webbeteg

A szombathelyi és miskolci székhelyű call centerek, melyek a hívásokat fogadják, már el is készültek. Mindkét helyszínen 110-110 munkahelyet alakítottak ki, így összességében 850 fő dolgozik majd a két létesítményben. Ha a projekt sikeresnek bizonyul, akkor idővel a korábbi 104, 105, 107-es hívószámokat valószínűleg meg fogják szüntetni. A teljes mentésirányítási rendszer várhatóan 2014 tavaszára kerül átadásra.
érdekes, tech , , , , , ,

Comments are currently closed.