MVT340-es tracker beszerelése egy Renault Master haszongépjárműbe

Figyelmeztetés

A hibás beszerelésből adódó károkért és garanciavesztésért nem tudunk felelősséget vállalni. Kérjük minden esetben forduljanak szakemberhez a beszereléssel kapcsolatban!

Ma egy újabb tracker beszerelésről szeretnénk beszámolni nektek, mégpedig egy MVT340-es tracker beillesztéséről. A kiszemelt jármű egy Renault Master volt a Renault legnagyobb kishasznogépjárműve.

Renault Master

Renault Master

A mostani esetünk több okból is jóval egyszerűbb volt, mint az előző, mivel nem került az autóba lopásgátló és az eszköznek is kevesebb ki-bemenete van. Ráadásul most a műszerfal elbontásával sem kellet bajlódni, hiszen az autórádió mögött és alatt volt elég hely a trackernek, és az antennákat is könnyen be lehetett tenni a műszerfal mögé a rádió rekeszéből.

VT340-es tracker és tartozékai: GPS és GSM antenna, kábelköteg

MVT340-es tracker és tartozékai: GPS és GSM antenna, kábelköteg

A trackerre bekötöttük az SOS gomb, a gyújtás és az ajtónyitás jelét. Ehhez az alábbi lábkiosztási rajzot használtuk.

Csatlakozó lábkiosztása

Csatlakozó lábkiosztása

A 3-as és 4-es lábra került az SOS gomb, amit az eszköz gyárilag tartalmaz, így ezzel nem volt semmi teendőnk. A gyújtásnál áram kerül a rádiót bekapcsoló vezetékre, így ezt használhattuk az 5-ös lábon a pozitív triggerelésű bemenetre a gyújtás észlelésére. A tápfeszültésget (1-es láb) a rádiót ellátó tápra kötöttük, akárcsak a földet (2-es láb) a rádió test vezetékére. A vezetékek megtalálásához természetesen ki kellet mérni a rádió csatlakozójánál, hogy az egyes vezetékeknek mi a szerepe.

Tracker lábai és a rádió vezetékeinek forrasztása

Tracker lábai és a rádió vezetékeinek forrasztása

A vezető oldali ajtónyitás észlelésére a 7-es lábat, azaz az analóg bemenetet kötöttük. Ez nem mondható szokványos megoldásnak, de használható, ugyanis az ajtó nyitásakor az analóg jelen észlelhető feszültség növekedés egyértelműen az ajtó nyitását jelzi.

Az antennák elhelyezése mindig kritikus pontja a beszerelésnek. A GSM antenna kevésbé érzékeny erre, de a GPS antenna esetében mindig ügyelnünk kell arra, hogy semilyen fém ne árnyékolja le a műholdvételt. Az antennák gyárilag el vannak látva egy öntapadó felülettel, így azok könnyen rögzíthetőek, de arra mindig figyeljünk, hogy a ragasztási területet zsíroldó tisztítószerrel, például alkohollal, letisztítsuk. A GSM antenna a rádió rekeszének tetejére került, míg a GPS antennát a műszerfal tetejére sikerült rögzíteni, ahogy az albbi képen látható.

GPS antenna rögzítése a műszerfal alatt

GPS antenna rögzítése a műszerfal alatt

Következő lépés az ajtónyitás észleléséhez szükséges vezeték megkeresése volt. Ezt az autó A oszlopát fedő műanyagelem alatt találtuk meg. A kábelköteg megbontása után ki kell mérni hogy melyik vezeték jelzi ajtónyitást. Ezt a vezetéket kötöttük a tracker analóg bemenetére, ahogy ez már fentebb említésre került. A tracker és az A oszlop között szintén a műszerfal mögött vezettük el a vezetéket.

A oszlop kábelkötege

A oszlop kábelkötege

Végül rákötöttük az antennákat a trackerre és rádugtuk a kábelköteg csatlakozóját, majd biztonságosan elhelyeztük magát a trackert a rádió rekeszében, úgy, hogy az ne tudjon elmozdulni. Ezután már csak az SOS gombot kellett rögzíteni valahová az öntapadó ragasztó felület segítségével és visszatenni a helyére a rádiót.

SOS gomb

SOS gomb

 

inetrack , , ,

Comments are currently closed.